09 Ogos 2009

Jampi dukun dan prewang

Harini masa saya nak bayar masuk memancing, pihak kolam mengatakan ada yang komplain. Mereka tanya kat penjaga kaunter jampi apa yang saya guna. Orang lain susah nak dapat ikan tapi saya senang. Terdengar je soalan tu keluar dari penjaga kaunter saya terus beristifar. Sampai macam tu sekali andaian mereka. Rezeki di tangan Allah dan kita perlu berusaha mendapatkannya. Dengan nada perlahan saya menidakkan apa yang diperkatakan oleh si penjaga kaunter tadi. Memang tak pernah pun saya lakukan. Apa yang saya amalkan ialah bismillah dan selawat. Mungkin ada beza dalam bab umpan dan perambut kerana setiap orang punya citarasa sendiri. Saya bukanlah jenis orang yang kedekut ilmu. Kalau tak takkan saya sanggup berkongsi ilmu dan pengalaman saya menerusi blog ni. Saya harapkan anda sebagai pemancing perlu membuang prasangka seperti itu jauh-jauh. Jika ada sikap yang macam tu macam mana kita nak maju. Perlu ada sikap ingin belajar dan berusaha. Pasti akan berjaya. Lagi satu, kita boleh la amalkan selawat, ayat seribu dinar dan doa. Kita kena yakin dan bertawakkal. -topangler81-

Tiada ulasan:

Loading...

pertanyaan dan borak borak pancing