19 Julai 2009

info dan ebooks

argh... susahnya nak mencari ebook memancing dalam bahasa malaysia ni. kebanyakkannya dalam bahasa inggeris sahaja. saya ni dah la tak lancar dalam bahasa inggeris. saya ni pun peminat majalah memancing. banyak yang dah saya kumpulkan. kalau tengok kat rumah tu boleh jadikan macam perpustakaan memancing. bila saya belek majalah tu terjumpa la pulak satu majalah yang berasal dari negara kanggaro. walaupun saya tak berapa faham sangat bahasa inggeris ni saya boleh lihat dalam majalah mereka ni, mereka sangat mementingkan teknik. banyak saya lihat mereka menggunakan teknik baru. pelik tapi benar bila saya lihat mereka gunakan belon sebagai pelampung. ada pulak yang memancing menggunakan kayak. ikan yang mereka naikkan juga dilepaskan semula. hanya yang bersaiz tertentu sahaja dinaikkan. itupun ada limit. seorang hanya menaikkan 2 ekor sahaja. seekor mereka jadikan makanan dan seekor lagi mereka bawa pulang untuk dijual. mereka ni memang ikut betul undang-undang dan syarat yang dikenakan. kalau kita disini dah pasti kita akan bawa pulang semua ikan....

dalam dunia it sekarang ni saya pasti ramai pemancing yang mencari info dan ebook tentang memancing ni. tapi susah la nak jumpa dengan ebook dalam bahasa melayu dan ebook yang mengisahkan tentang pemancing dan pancingan di negara kita. saya rasa kalau saya buat ebook ni boleh laku ke? saya perlukan pandangan anda
Loading...

pertanyaan dan borak borak pancing