13 Oktober 2011

pallet kepal teknik terbaru?

assalamualalikum dan salam sejahtera kepada pembaca semua. baru-baru ni saya ada midnight kat kolam seksyen 24. lama dah tak memancing midnight. sekarang ni pun harga yuran masuk dah naik tapi takde hal sangat la bukannya mahal sangat pun. lagipun ikannya memang banyak dan senang dipancing.
saya berjaya naikkan 2 ekor patin sahaja malam tu. mungkin kerana cuaca yang hujan gerimis menyebabkan ikan kurang berselera menjamah umpan. saya lihat beberapa orang otai sahaja yang berjaya menaikkan banyak patin. besar-besar juga. saya dekati mereka dan cuba riki-riki apa umpan yang mereka gunakan. terkejut saya bila saya lihat dalam bekas umpan mereka hanya ada palet ikan. alah palet makanan ikan tu. palet ni katanya direndam dengan air sehingga lembut. macam merendam pallet kalau nak memancing rohu macammana? macam tu la.

pada mata kail pula disangkutkan dengan keropok bin bin yang dah lemau. tujuannya adalah umpan dan matakail akan sama-sama terapung. ikan yang bersuka ria memakan pallet yang terapung akan tersedut matakail yang turut sama terapung. dan yang bestnya ikan akan merentap terus pancing anda tanpa segan silu. tiba-tiba je terus sreeet............
okla tunggu post saya yang akan datang ye, saya akan sertakan gambar dan cara pembuatan umpan ni. ok......
selamat memacing...
Loading...

pertanyaan dan borak borak pancing